..

..

Stránky

středa 26. června 2013

HST

O víkendu jsem si koupila nový střih na deku, ale než jsem se do toho pustila, došila jsem konečně tu novinovou. Zatím jsem neměla možnost ji vyfotit venku, ale jsem ráda, že ji mám z krku :-))

Novinka se jmenuje Diamond Tread a je to složené ze čtverců. Nevím jaký je správný český výraz, na anglických stránkách to najdete pod pojmem HST (half square triangle). Sešívání šlo dost rychle, ale pak to zařezávání, aby z toho byl pravidelný čtverec o určitém rozměru není nic extra. Nemám čtvercové pravítko a tak jsem si vyrobila šablonu z jiného pravítka. Zkoušela jsem nejdřív plastový čtverec, ale byl moc tenký. Šlo to pomalu, ale dobře do té doby než jsem se fikla do malíčku. Nějak se mi tam připletl a nové super ostré řezací kolečko udělalo své. Byl to mžik a mám z toho zářez přes vršek prstu a část nehtu, tak jsem trochu přichromlá. Po pár hodinách mi otrnulo a dokončila jsem to. Večer už jsem sešívala první bloky.





13 komentářů:

Panenkomanie řekl(a)...

Věruš, Ty jsi neuvěřitelná :-) vypadá to moc hezky! A ať je prst brzy v cajku!

Gill řekl(a)...

Great colours - I look forward to seeing the blocks sewn together!

Zuzana řekl(a)...

Hezky! Ty mas fakt trpelivost. A ty odrezky vypadaji dobre na te modre podlozce, vidim v nich nejakou aplikaci na tasku.

Bella a Sebastian řekl(a)...

Moc hezké. Chci podobnou ušít synkovi k narozeninám. Má je v srpnu. Termín je nejlepší motivace. Ale rozhodla jsem se, že si konečně koupím pomůcky, půjde to lépe a rychlej, než když mám jen nůžky:-))))

vexa řekl(a)...

Díky. Tak potom hlavně pozor na prsty!

vexa řekl(a)...

Díky. No neřezala jsem to najednou a to šití pak jde vcelku rychle :-)

vexa řekl(a)...

Znám chlapečka, kterému by se mohla hodit ;-)

bezaz řekl(a)...

virtualne fukam porezany prstek, fuuuuuuu... a teda bloky vyzeraju super, mna toto "dorezavanie" stvorcov vzdy nasrdi, lebo mi to nesedi a ked rezem uz 254. kus, tak idem vrazdit :) drzim palce a tesim sa na vysledok, kazdopadne su uz teraz pekne farbicky..

verpa řekl(a)...

Vypadá to moc hezky, barvy jsou takové dovolenkové. A dobře jsi vyřešila řezání s páskou přes pravítko. Já mám sadu, kde je i maličký čtverec, ale to seřezávání je tedy děs. Zase na tom výsledku je to dost poznat, jestli čtverečky byly přesné. Jo, a myslím, že HST je v češtině používané jako "půlený čtverec", ale jistotu teda nemám. :)

Ajka řekl(a)...

Týý brďo..... sis teda mákla:-))

jamala řekl(a)...

dóbrý. j.

vexa řekl(a)...

:-) ta příprava je trochu delší, ale ta šicí část je překvapivě rychlá. už mám vše sešité a můžu v klidu do hajan :-D

Korfela řekl(a)...

Ola .. .teda Věrko, tato deka vypadá báječně ... ;-)